Lca_120_september_2014_header
Have an account? Login | New to Lomography? Register | Lab | Current Site:

朝食にお寿司?(築地市場)

もし朝ごはんに寿司に誘われたらどう思います? もしあなたが寿司好きだとしても、ちょっと変なことですよね。 生のお魚を午前8時に食べるのは、うーん… でも、東京の築地市場に寿司を食べに行こうって誘われたとしたら、最高じゃない?!

この夏、私は日本に行きました。私の友達は、日本で一番大きな魚市場にすしを食べに連れて行ってくれました。
築地市場は、東京にあり、早朝から寿司を食べられる場所です。そして、世界的にも有名な、ご存知マグロの競りを見ることができます!私はこの場所全体に、ただびっくりしました。言葉もどれもよくわかりません。なのでいくつかのテクニックと私が撮った写真をご紹介いたします。

マグロの競りは午前6時から始まります。その為、とっても早く起きる必要があります!オークションへのチケットは無料ですが、 一日に限定70人限定です。予約はできません。

マグロの競りの後は、市場の周りを歩き、寿司屋を探すことができます。寿司屋は小さいですが和気合い合いとしてます。これを試さずにはいられません。値段は高いですが、魚の品質は驚きです!

そうしてお腹がいっぱいになると、ラッキーなことに、市場の周りにあるお店が開き始め訪れます。よく見て、いくつかのお土産を買いましょう。でもそこで終わりではありません。午前9:00まで待ちましょう。市場が一般公開の時間になると、魚とフルーツの区画に訪れることができます。

最後に、市場は日本の人々と話す大チャンス!彼らはとてもフレンドリーで、どんな質問にもオープンに答えてくれます。それは、あなたの国の言葉で話している時でさえも。彼らはいつも特大のスマイルをあなたとあなたのカメラに返してくれます!

Ja Mata !! (Good bye in Japanese ;D )

Fotos: by me & susielomovitz

written by horaciorv and translated by kyonn

1 comment

  1. horaciorv

    horaciorv

    Hi so cool you've translated my article ! :D !

    almost 4 years ago · report as spam

Where is this?

Nearby popular photos – see more

Nearby LomoLocations

  • Tokyo Tower

    The Tokyo Tower is one of the most famous tourist spots in Tokyo.

  • Capsule Inn Akihabara

    Well, of course the king of all lodging possibilities is the capsule hotel. Something so uni…

  • Get Dressed and Get Out There!

    Harajuku is arguably the most lomographic place in the whole Tokyo. I can't remember which b…

  • Shibuya (Tokyo)

    Tokyo is one of the largest and biggest metropolis in the world. And within the twenty-somet…

Read this article in another language

The original version of this article is written in: Spanish.